Ιστορία
------------
Η Κέρκυρα γνωστή σαν Χώρα των Φαιάκων αναφέρεται στον Όμηρο σαν το νησί που βγήκε ο Οδυσσέας ναυαγός και τον περιέθαλψε η Ναυσικά, κόρη του Βασιλιά των Φαιάκων Αλκίνοου.
Οι Φαίακες ήταν ναυτικός λαός με τα ιδιαίτερα πλοία τους που δεν διέθεταν πηδάλιο.
Η Κέρκυρα ήταν αποικία των Κορινθίων. Οι Κερκυραίοι αποίκισαν την Επίδαμνο στην απέναντι Ηπειρωτική ακτή.
Μία διαμάχη τους με τους Κορίνθιους έγινε αφορμή του Πελοποννησιακού Πολέμου. Επίσης και ο πρώτος εμφύλιος μεταξύ δημοκρατικών και ολιγαρχικών (με πρωτοφανή βιαιότητα για τα τότε χρονικά) έλαβε χώρα εδώ..
Κερκυραϊκά πλοία μετείχαν στη Ναυμαχία του Ακτίου.
Κατακτήθηκε αργότερα από τους Ρωμαίους.
Ήδη από τον πρώτο μ.Χ. αιώνα διδάχτηκε το Χριστιανισμό από τους Αποστόλους Ιάσωνα, Σωσίπατρο και Γάϊο.
Μάλιστα μία από τις πρώτες που μαρτύρησαν ήταν κόρη του Διοικητού Αγία Κερκύρα.
Κατακτήθηκε από Νορμανδούς. Μετά περιήλθε στα χέρια των Ενετών.
Πολλές ήταν οι προσπάθειες εκλατινισμού των Κερκυραίων αλλά απέτυχαν παταγωδώς.
Οι Κερκυραίοι διαφύλαξαν την Ορθοδοξία ως κόρη οφθαλμού μετατρέποντας ακόμη και τα σπίτια τους σε Εκκλησίες, γι' αυτό και η παλαιά πόλη είναι γεμάτη Εκκλησίες.
Οι Τούρκοι πολλές φορές προσπάθησαν να καταλάβουν το νησί.
Χάρη όμως στα οχυρωματικά έργα των Ενετών η πόλη ποτέ δεν έπεσε στα χέρια των Τούρκων.
Οι σφαγές των αθώων περιοίκων της πόλεως δεν απέφεραν το πολυπόθητο για τους Τούρκους αποτέλεσμα.
Μάλιστα όπως διηγούνται σε μια επιδρομή η παρέμβαση του Αγίου Σπυρίδωνος ήταν αποτελεσματική εξ ού και η καθιέρωση Λιτανείας κάθε 11η Αυγούστου.
Ένα ξαφνικό καλοκαιρινό μπουρίνι βύθισε τα πλοία τους με αποτέλεσμα να τραπούν σε φυγή.
Το Παλαιό Φρούριο θεωρείται Πανευρωπαϊκά ένα από τα Άπαρτα Κάστρα.
Μετά την παρακμή των Ενετών Γάλλοι, Ρώσοι, Εγγλέζοι αναλαμβάνουν τα Επτάνησα.
Για ένα διάστημα ιδρύεται η Ιόνιος Πολιτεία, μια Κρατική οντότητα με Βουλή, νόμισμα κλπ,
κάτι σαν ανεξάρτητο Κράτος αποτελούμενο από τα επτά νησιά με πρωτεύουσα τη Κέρκυρα,
υπό τη κηδεμονία της Αγγλίας.
Οι Άγγλοι ασκούν ήπια Διοίκηση κάνοντας έργα, υδραγωγεία, δρόμους, Νοσοκομεία, κλπ.
Η Ιόνιος Ακαδημία είναι το πρώτο Πανεπιστήμιο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα.
Η φλόγα των Κερκυραίων αλλά και των Επτανησίων γενικά για την Ένωση με την Ελλάδα είναι μεγάλη.
Έτσι στις 21 Μαίου 1864 με ψήφισμα της Ιονίου Βουλής τα Επτάνησα παραχωρούνται στην Μητέρα Ελλάδα.
Ο τότε Βασιλιάς Γεώργιος ο Α' φτάνει στη Κέρκυρα και για πρώτη φορά παίζεται από τη Φιλαρμονική "Αγιος Σπυρίδων" ο Εθνικός Ύμνος ενορχηστρωμένος από τον κερκυραίο Νικόλαο Μάντζαρο.
Το 1923 βομβαρδίζεται η πόλη από τον Ιταλικό Στόλο σε αντίποινα για τη δολοφονία Ιταλού Στρατηγού στον ορισμό των Ελληνοαλβανικών Συνόρων.
Το 1940 με τη κήρυξη του πολέμου Ιταλικά αεροπλάνα βομβαρδίζουν το νησί. Αν και είχε κηρυχτεί
ανοχύρωτη πόλη.
Την καταλαμβάνουν οι Ιταλοί και μετά οι Γερμανοί που και αυτοί την βομβαρδίζουν ανηλεώς ειδικά
την Εβραϊκή συνοικία.
Αξέχαστος έχει μείνει στους παλιούς ο νυχτερινός βομβαρδισμός από Γερμανικά Στούκας το βράδυ τις 13 προς 14 Σεπτεμβρίου 1943 με εμπρηστικές βόμβες.
Τότε κάηκαν πολλά όμορφα κτήρια όπως το Δημοτικό Θέατρο και το κτήριο της Ιονίου Ακαδημίας.
Γεωγραφική θέση - Δημογραφικό
---------------------------------------------------
Η Κέρκυρα με τις ονομασίες, Σχερία, Δρεπάνη, Κορυφώ, είναι το Βορειοδυτικότερο μέρος της Ελλάδος.
Απέχει ειδικά το βόρειο τμήμα της λίγα μέτρα από τις Αλβανικές ακτές.
Βρέχεται από το Ιόνιο Πέλαγος και την Αδριατική θάλασσα.
Μαζί με τους Παξούς, Αντιπάξους, και τα Διαπόντια Νησιά - Οθωνοί, Ερικούσα, Μαθράκι και πάμπολα άλλα μικρότερα αποτελεί το Νομό Κερκύρας με πρωτεύουσα τη πόλη της Κέρκυρας.
Ο πληθυσμός ανέρχεται σε 112,000 κατοίκους από τους οποίους οι 35,000 στη πόλη (Απογραφή 2001).
Είναι πρωτεύουσα της Διοικητικής περιφέρειας Ιονίων νήσων.
Οι κάτοικοι ασχολούνταν με διάφορες αγροτικές, κτηνοτροφικές εργασίες, ναυτικοί ή δούλευαν
στα εργοστάσια που υπήρχαν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Τώρα πλέον ασχολούνται με τον τουρισμό.
Ο Νομός Κερκύρας αποτελείτε από 13 Δήμους και 3 Κοινότητες.
Δήμος Παλαιοκαστρίτσας
Δήμος Αγίου Γεωργίου
και οι Κοινότητες Οθωνών, Ερείκουσας και Μαθρακίου
Τουρισμός
----------------
Από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα ήταν τόπος διαφόρων επισκεπτών εξ Ευρώπης οι οποίοι έφευγαν με τα καλύτερα συναισθήματα γράφοντας μάλιστα και την εμπειρία τους σε βιβλία.
Γνωστό είναι το "Αχίλλειο" το παλάτι της θλιμμένης βασίλισσας Σισσυ.
Τη δεκαετία του '50 το κλαμπ Μεντιτερανέ έφερε τους πρώτους τουρίστες οργανωμένα πιά.
Φτιάχνεται το αεροδρόμιο από τα μπάζα των βομβαρδισμένων σπιτιών που ρίχνονται και καλύπτουν ένα μέρος της λιμνοθάλασσας Χαλικιόπουλου.
Τη δεκαετία του '70 επεκτείνεται και τελικά γίνεται το Διεθνές Αεροδρόμιο Κέρκυρας
"Ιωάννης Καποδίστριας" και συνδέεται με πολλές πόλεις του εξωτερικού.
Το μικρό Λιμάνι ονομάζεται "Παλιό" και φτιάχνεται το "Νέο" να δέχεται Κρουαζιερόπλοια.
Οι πολυσχιδείς ακτές, η διαφορετικότητα των ακτών, η εναλλαγή του πρασίνου, έχει κάνει
το νησί έναν από τους πιό δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές από τους Ευρωπαίους.
Αξιοθέατα.
---------------
Τα δύο φρούρια "Παλαιό" και "Νέο" της πόλεως, το ανάκτορο στο κάτω μέρος της Σπιανάδας
της Μεγάλης πλατείας, το Λιστόν (από το List on από την εποχή που για να περάσεις από
εκει έπρεπε να είσαι γραμμένος στο libro d'oro τη Χρυσή Βίβλο, να είσαι κόντες δηλαδή),
τα καντούνια, τις Εκκλησίες, τον Άγιο Σπυρίδωνα με το σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνος και
την Μητρόπολη με το σκήνωμα της Αγίας Θεοδώρας της Αυγούστας, το παλαιό Ναό του Αγίου Νικολάου και Αρχαγγέλου Μιχαήλ των Γερόντων (επειδή χρησιμοποιήθηκε σαν έδρα του Μεγάλου Πρωτόπαπα) στο Καμπιέλο, τα Μουράγια και τη Γαρίτσα που αξίζει να σεργιανίσει κάποιος, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Μουσείο ΣινοΙαπωνικής Τέχνης,
και παραέξω από τη πόλη τη Παλαιοκαστρίτσα που από τη Bella Vista να απολαύσει το υπέροχο
θέαμα, λίγο πίο πέρα να θαυμάσει το Αγγελόκαστρο ένα καλοδιατηρημένο κάστρο Βυζαντινής εποχής επί Αγγέλου Κομνηνού.
Πιό Βόρεια στο χωριουδάκι της Κασιώπης το Ρωμαϊκό Φρούριο με τη παράδοση ότι εκεί
ο Νέρωνας περνούσε μαγευτικές στιγμές.
Από τη Μέση Κέρκυρα να απολαύσει το ηλιοβασίλεμα από το Πέλεκα ή από το Βορειοδυτικότερο σημείο στους Περουλάδες αφού πρώτα περάσει από το Σιδάρι και κάνει το μπάνιο του στο Canal d'amour.
Το πασίγνωστο Κανόνι με θέα το Ποντηκονήσι και το αεροδρόμιο.
Νότια δίπλα στο κεντρικό δρόμο το άλλο ένα Κάστρο δεσπόζει στη Λιμνοθάλασσα Κορησίων προστατευόμενο οικοσύστημα από τη συνθήκη NATURA.
Δεν έχουν τελειωμό.
Πως να πάει κάποιος.
Το έθιμο Μπότηδες στη Σπιανάδα στην Κέρκυρα είναι ένας συνδυασμός Ενετικών Παραδόσεων και Ορθόδοξων εθίμων.
Στις 9 το πρωί στον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα ξεκινά η λιτανεία του Αγίου που καθιερώθηκε το 1550, όταν η Κέρκυρα σώθηκε από λιμό. Το παράδοξο εδώ είναι ότι γίνεται ταυτόχρονα και η περιφορά του Επιταφίου, αντίθετα από όλα τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Η περιφορά του επιταφίου το Μ. Σάββατο καθιερώθηκε ουσιαστικά τα χρόνια της Ενετοκρατίας, καθώς οι Ενετοί απαγόρευαν τις λιτανείες και τον Επιτάφιο μέσα στην πόλη.
Η περίφημη Φιλαρμονική της Κέρκυρας συνοδεύει την περιφορά – ίσως έχετε ακούσει ότι η Κέρκυρα έχει μια από τις πιο καλά οργανωμένες και «μελωδικές» Φιλαρμονικές και πραγματικά η μουσική τους είναι υπέροχη. Κατά παράδοση παίζουν συγκεκριμένες μουσικές το Μεγάλο Σάββατο: τη Marcia Funebre (επιτάφιος πορεία) από την Hρωική του Beethoven, το Calde Lacrime του Michelli.
Λίγες ώρες αργότερα, ο θρήνος δίνει τη θέση του στη… φασαρία, καθώς κόσμος μαζεύεται στη Σπιανάδα και στο Λιστόν – και όπου μπορεί – για να απολαύσει ένα από τα πιο εντυπωσιακά έθιμα του Πάσχα στη χώρα μας, τους μπότηδες.
Το έθιμο με το σπάσιμο των κανατιών το Πάσχα στην Κέρκυρα έχει μακρά ιστορία που χάνεται πάλι στην εποχή της Ενετοκρατίας, ωστόσο υπάρχουν διαφορετικές θεωρίες για το πώς ξεκίνησε. Και επειδή βρισκόμαστε στην Ελλάδα όπου ο χριστιανισμός και το Δωδεκάθεο αλληλομπλέκονται, οι θεωρίες έχουν τις αναφορές τους στις δυο αυτές θρησκείες.
Κάποιοι λένε ότι το έθιμο είναι των Καθολικών της Ενετοκρατίας, όπου στην αρχή του χρόνου οι κάτοικοι πετούσαν τα παλιά τους πράγματα για να μπορέσει ο νέος χρόνος να τους φέρει καινούρια και καλύτερα. Οι κάτοικοι της Κέρκυρας οικειοποιηθήκαν το έθιμο, αντικαθιστώντας όμως τα παλιά πράγματα με τα κανάτια για να προκαλέσουν μεγαλύτερη φασαρία.
Η δεύτερη θεωρία αναφέρεται στην περίοδο των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι τον Απρίλιο γιόρταζαν την αρχή της γεωργικής και βλαστικής περιόδου, πετώντας τα παλιά τους κανάτια για να γεμίσουν τα νέα με τους νέους καρπούς. Κάποιοι θα σας πουν σίγουρα στην Κέρκυρα ότι όποια και να είναι η αλήθεια, οι Κερκυραίοι αρέσκονται να ξορκίζουν το κακό με τα κανάτια τους, σημαίνοντας και τη λήξη του χειμερινού λήθαργου και την αναγέννηση της Φύσης.
Αν βρεθείτε στην Κέρκυρα κατά το σπάσιμο των Μπότηδων, μην παραλείψετε να πάρετε μαζί σας και ένα κομματάκι και να το κρατήσετε μαζί σας όλο το χρόνο – οι ντόπιοι θα σας πουν ότι θα σας φέρει καλή τύχη.
Κι εκεί που η φασαρία των μπότηδων τελειώνει, οι Φιλαρμονικές ξεχύνονται στους δρόμους παίζοντας χαρμόσυνη μουσική αυτή τη φορά – το εμβατήριο “Μη φοβάστε Γραικοί” κυριαρχεί στον αέρα.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά, αλλά και αστεία έθιμα, είναι το έθιμο της Μαστέλας, που αναβιώνει στο εμπορικό κέντρο της Κέρκυρας. Σύμφωνα με το έθιμο, οι κάτοικοι τοποθετούν ένα μισοβάρελο στολισμένο με κορδέλες και μυρτιές και καλούν τους περαστικούς να ρίξουν νομίσματα – για το καλό. Στο τέλος της μέρας, όταν οι καμπάνες της Ανάστασης ηχήσουν κάποιος πρέπει να βουτήξει μέσα στο βαρέλι και να βγάλει τα νομίσματα.
Τι απογίνονται τα νομίσματα αυτά δεν ξέρουμε σίγουρα, πάντως οι κάτοικοι λένε ότι πάνε στο δήμο. Παλιά πριν μερικούς αιώνες όταν ξεκίνησε το έθιμο, οι κάτοικοι έπιαναν κάποιον περαστικό, ο οποίος περπατούσε ανίδεα στην πόλη και τον πέταγαν μέσα στο βαρέλι αναγκαστικά, για να μαζέψει τα νομίσματα.
Επίσης αν ξέρετε τους δρόμους της πόλης, μπορείτε να σταθείτε στην διασταύρωση των οδών Θεοτόκη και Παλαιολόγου, και στην οδό Guilford, για να βγάλετε και καλές φωτογραφίες.
Αεροπορικά δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Με πλοίο από Πάτρα και Ηγουμενίτσα.
Με ΚΤΕΛ από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Με το αυτοκίνητό του μέχρι Ηγουμενίτσα και με F/B για πόλη ή Λευκίμμη (Νότια Κέρκυρα).
10. Πάσχα στην Κέρκυρα – Το έθιμο Μπότηδες
Εντυπωσιακό και θορυβώδες, το Πάσχα στην Κέρκυρα φέρνει στο νου όλων το περίφημο έθιμο με τους μπότηδες που λαμβάνει χώρα το Μεγάλο Σάββατο στην καρδιά της όμορφης πόλης. Η φύση είναι ντυμένη στα πράσινα, με τις ευωδιές των λουλουδιών, και η πόλη να ετοιμάζεται να υποδεχτεί ένα μεγάλο θρησκευτικό γεγονός.Το έθιμο Μπότηδες στη Σπιανάδα στην Κέρκυρα είναι ένας συνδυασμός Ενετικών Παραδόσεων και Ορθόδοξων εθίμων.
Το Μεγάλο Σάββατο στην Κέρκυρα
Το Μεγάλο Σάββατο η Κέρκυρα ξυπνά νωρίς. Στις 6 το πρωί, στην Παναγία των Ξένων, μια εντυπωσιακή τρίκλιτη βασιλική Επτανησιακού ρυθμού, γίνεται η αναπαράσταση του σεισμού που κατά τις Γραφές ακολούθησε την Πρώτη Ανάσταση.Στις 9 το πρωί στον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα ξεκινά η λιτανεία του Αγίου που καθιερώθηκε το 1550, όταν η Κέρκυρα σώθηκε από λιμό. Το παράδοξο εδώ είναι ότι γίνεται ταυτόχρονα και η περιφορά του Επιταφίου, αντίθετα από όλα τα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας. Η περιφορά του επιταφίου το Μ. Σάββατο καθιερώθηκε ουσιαστικά τα χρόνια της Ενετοκρατίας, καθώς οι Ενετοί απαγόρευαν τις λιτανείες και τον Επιτάφιο μέσα στην πόλη.
Η περίφημη Φιλαρμονική της Κέρκυρας συνοδεύει την περιφορά – ίσως έχετε ακούσει ότι η Κέρκυρα έχει μια από τις πιο καλά οργανωμένες και «μελωδικές» Φιλαρμονικές και πραγματικά η μουσική τους είναι υπέροχη. Κατά παράδοση παίζουν συγκεκριμένες μουσικές το Μεγάλο Σάββατο: τη Marcia Funebre (επιτάφιος πορεία) από την Hρωική του Beethoven, το Calde Lacrime του Michelli.
Λίγες ώρες αργότερα, ο θρήνος δίνει τη θέση του στη… φασαρία, καθώς κόσμος μαζεύεται στη Σπιανάδα και στο Λιστόν – και όπου μπορεί – για να απολαύσει ένα από τα πιο εντυπωσιακά έθιμα του Πάσχα στη χώρα μας, τους μπότηδες.
Οι Μπότηδες
Με το σήμα της πρώτης Ανάστασης στις 12μμ, οι κάτοικοι της Κέρκυρας πετούν τεράστια κανάτια γεμάτα νερό – τους μπότηδες – από τα μπαλκόνια τους. Οι μπότηδες ςίναι τα πήλινα κανάτια με στενό στόμιο και δυο χερούλια στο πλάι για τη μεταφορά τους. Τα μπαλκόνια είναι στολισμένα και οι κάτοικοι δένουν στους μπότηδες κόκκινες κορδέλες – το κόκκινο είναι το χρώμα της Κέρκυρας.Το έθιμο με το σπάσιμο των κανατιών το Πάσχα στην Κέρκυρα έχει μακρά ιστορία που χάνεται πάλι στην εποχή της Ενετοκρατίας, ωστόσο υπάρχουν διαφορετικές θεωρίες για το πώς ξεκίνησε. Και επειδή βρισκόμαστε στην Ελλάδα όπου ο χριστιανισμός και το Δωδεκάθεο αλληλομπλέκονται, οι θεωρίες έχουν τις αναφορές τους στις δυο αυτές θρησκείες.
Κάποιοι λένε ότι το έθιμο είναι των Καθολικών της Ενετοκρατίας, όπου στην αρχή του χρόνου οι κάτοικοι πετούσαν τα παλιά τους πράγματα για να μπορέσει ο νέος χρόνος να τους φέρει καινούρια και καλύτερα. Οι κάτοικοι της Κέρκυρας οικειοποιηθήκαν το έθιμο, αντικαθιστώντας όμως τα παλιά πράγματα με τα κανάτια για να προκαλέσουν μεγαλύτερη φασαρία.
Η δεύτερη θεωρία αναφέρεται στην περίοδο των αρχαίων Ελλήνων, οι οποίοι τον Απρίλιο γιόρταζαν την αρχή της γεωργικής και βλαστικής περιόδου, πετώντας τα παλιά τους κανάτια για να γεμίσουν τα νέα με τους νέους καρπούς. Κάποιοι θα σας πουν σίγουρα στην Κέρκυρα ότι όποια και να είναι η αλήθεια, οι Κερκυραίοι αρέσκονται να ξορκίζουν το κακό με τα κανάτια τους, σημαίνοντας και τη λήξη του χειμερινού λήθαργου και την αναγέννηση της Φύσης.
Αν βρεθείτε στην Κέρκυρα κατά το σπάσιμο των Μπότηδων, μην παραλείψετε να πάρετε μαζί σας και ένα κομματάκι και να το κρατήσετε μαζί σας όλο το χρόνο – οι ντόπιοι θα σας πουν ότι θα σας φέρει καλή τύχη.
Κι εκεί που η φασαρία των μπότηδων τελειώνει, οι Φιλαρμονικές ξεχύνονται στους δρόμους παίζοντας χαρμόσυνη μουσική αυτή τη φορά – το εμβατήριο “Μη φοβάστε Γραικοί” κυριαρχεί στον αέρα.
Έθιμα του Πάσχα το Μεγάλο Σάββατο στην Κέρκυρα
Μέχρι το βράδυ της Ανάστασης, η Κέρκυρα είναι πλημμυρισμένη από κόσμο που συνήθως παρακολουθεί τις λειτουργίες ή τα μικρά γεγονότα και έθιμα που λαμβάνουν χώρα παντού στην πόλη.Ένα από τα πιο εντυπωσιακά, αλλά και αστεία έθιμα, είναι το έθιμο της Μαστέλας, που αναβιώνει στο εμπορικό κέντρο της Κέρκυρας. Σύμφωνα με το έθιμο, οι κάτοικοι τοποθετούν ένα μισοβάρελο στολισμένο με κορδέλες και μυρτιές και καλούν τους περαστικούς να ρίξουν νομίσματα – για το καλό. Στο τέλος της μέρας, όταν οι καμπάνες της Ανάστασης ηχήσουν κάποιος πρέπει να βουτήξει μέσα στο βαρέλι και να βγάλει τα νομίσματα.
Τι απογίνονται τα νομίσματα αυτά δεν ξέρουμε σίγουρα, πάντως οι κάτοικοι λένε ότι πάνε στο δήμο. Παλιά πριν μερικούς αιώνες όταν ξεκίνησε το έθιμο, οι κάτοικοι έπιαναν κάποιον περαστικό, ο οποίος περπατούσε ανίδεα στην πόλη και τον πέταγαν μέσα στο βαρέλι αναγκαστικά, για να μαζέψει τα νομίσματα.
Προτάσεις για να δείτε τους Μπότηδες
Αν θέλετε να απολαύσετε το όμορφο Πάσχα στην Κέρκυρα και να δείτε την αναβίωση των εθίμων, το Σάββατο το πρωί πρέπει να ξυπνήσετε νωρίς και να πιάσετε θέση στην πλατεία Σπιανάδα, η οποία μετά τις 10 κατακλύζεται από κόσμο.Επίσης αν ξέρετε τους δρόμους της πόλης, μπορείτε να σταθείτε στην διασταύρωση των οδών Θεοτόκη και Παλαιολόγου, και στην οδό Guilford, για να βγάλετε και καλές φωτογραφίες.
------------------------
Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010
Μέσω του Κρίκετ η Κέρκυρα ταξιδεύει στην Αυστραλία
Μια πολύ σημαντική εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης, για την Κέρκυρα, λαμβάνει χώρα στην Αυστραλία τις τελευταίες μέρες. Αντιπροσωπεία της Ελληνικής Ομοσπονδίας Κρίκετ βρίσκεται στη μακρινή ήπειρο, με σκοπό τη διάδοση του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Κρίκετ, που θα διεξάγεται από το ερχόμενο καλοκαίρι στο νησί μας.
Ήδη η Ομοσπονδία του Κρίκετ συμμετείχε στη μεγάλη τουριστική έκθεση του Σδνεϋ, Sydney Travel Expo, κατά τη διάρκεια της οποίας μοίρασε φυλλάδια για το κρίκετ στην Κέρκυρα, καθώς και τον οδηγό Destination Corfu, ενώ παράλληλα έγιναν επαφές με τουριστικούς πράκτορες από την Αυστραλία, την Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία καθώς και με τον διευθυντή του ΕΟΤ σε Αυστραλία και Ιαπωνία Μιχάλη Μιχαηλίδη.
Επόμενος σταθμός της αποστολής ήταν η Μελβούρνη, όπου υπήρξαν επαφές και συναντήσεις με μέλη της ελληνικής κοινότητας, τον εκπρόσωπο του Συνδέσμου Απόδημου Ελληνισμού και τοπικές αρχές.
Tην Πέμπτη 11 Μαρτίου στις 10:30 στη Βουλή της Βικτώρια στη Μελβούρνη θα γίνει παρουσίαση της Κέρκυρας και του φεστιβάλ κρίκετ σε ομάδα ενδιαφερομένων βουλευτών. Η ιδιαίτερα τιμητική για την Κέρκυρα εκδήλωση, θα διεξαχθεί με πρωτοβουλία του - ελληνικής καταγωγής - βουλευτή και πρώην Υπουργού Τουρισμού της τοπικής κυβέρνησης κ. Γιάννη Πανταζόπουλου.
Υπενθυμίζεται, ότι η ελληνική αποστολή στην Αυστραλία πραγματοποιείται με πρωτοβουλία της Ελληνικής Ομοσπονδίας Κρίκετ και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
The Ionian Islands (Modern Greek: Ιόνια νησιά, Ionia nisia; Ancient Greek: Ἰόνιοι Νῆσοι, Ionioi Nēsoi; Italian Isole Ionie) are a group of islands in Greece. They are traditionally called "Eptanisa", i.e. "the Seven Islands" (Greek: Επτάνησα, Heptanēsa, or Επτάνησος, Heptanēsos, the Heptanese; Italian Eptaneso), but the group includes many smaller islands as well as the seven principal ones. The seven are, from north to south:
- Kerkyra (Κέρκυρα) usually known as Corfu in English
- Paxi (Παξοί) also known as Paxos in English
- Lefkada (Λευκάδα) also known as Lefkas in English
- Ithaki (Ιθάκη) usually known as Ithaca in English
- Kefalonia (Κεφαλλονιά) often known as Kefalonia, Cephalonia and Kefallinia in English
- Zakynthos (Ζάκυνθος) sometimes known as Zante in English
- Kythira (Κύθηρα) sometimes known as Cerigo in English
For more information please click here!
Corfu (Greek: Κέρκυρα, Kérkyra, [ˈkʲe̞ɾkʲiɾa]; Ancient Greek: Κέρκυρα or Κόρκυρα; Latin: Corcyra; Italian: Corfù) is a Greek island in the Ionian Sea. It is the second largest of the Ionian Islands.[1] Its northern part lies off the coast of Sarandë, Albania, from which it is separated by straits varying in breadth from 3 to 23 km (2 to 15 mi), including one near ancient Butrint, while its southern part lies off the coast of Thesprotia, Greece. The island is part of the Corfu Prefecture and includes twelve of the sixteen municipalities or communes in the prefecture and communities of Ereikoussa, Mathraki, Othonoi, and Municipality of Paxoi, which are all separate islands.
The principal town (pop. 28,185) of the island is also named Corfu, or Kérkyra in Greek, as is its municipality (pop. 39,487). Corfu is home to the Ionian University.
The island is connected to the history of Greece from the beginning of Greek mythology. Its Greek name, Kerkyra or Korkyra, is related to two powerful water symbols: Poseidon, god of the sea, and Asopos, an important Greek mainland river.[2] According to myth, Poseidon fell in love with the beautiful nymph Korkyra, daughter of Asopus and river nymph Metope, and abducted her, as was the custom among gods of the era's myths. Zeus[2] Poseidon brought Metope to the hitherto unnamed island and, in marital bliss, offered her name to the place: Korkyra,[2] which gradually evolved to Kerkyra (Doric).[3] Together, they had a child they called Phaiax, after whom the inhabitants of the island were named: Phaiakes. This term was transliterated via Latin to Phaeacians. The island's history is laden with battles and conquests, indicative of Corfu's turbulent position in a historical vortex lasting until the modern period. was a serial offender.
Unification with modern Greece from 1864 made the island's history one with that of the mainland, with no further foreign intervention. The legacy of these struggles is visible in the form of castles punctuating strategic locations across the island. Two of these castles enclose its capital, which is the only city in Greece to be surrounded in such a way. As a result, Corfu's capital has been officially declared a Kastropolis (Castle city) by the Greek[3] Government.
In 2007, the city's old town was designated for the UNESCO World Heritage List, following a recommendation by ICOMOS