ΣΟΥΛΑΤΣΟ ΣΤΑ ΚΑΝΤΟΥΝΙΑ

Ντούγκε, καλές κυράδες μου, κορφιάτισσες, κοκόνες

και σεις σιορ αφεντάδες μου, κοπέλλια και γοργόνες

ένα σουλάτσο στα παλιά ελάτε να σας πάρω

να θυμηθούμε πυροστιές, φουρνέλλα, και φουγάρο

ελάτε να γυρίσουμε στα χρόνια τα αιθέρια

τότες που δε μας πνίγανε τσιμέντα, καυσαέρια

ούτε πυρέξ δεν είχαμε κι ηλεκτρικές κουζίνες

αλλά τα ξυλοκάρβουνα, λάμπες και φιορεντίνες

Στα χρόνια κείνα τα παλιά φανταστικά γυρνάμε

και σα να ήταν τωρινά σουλάτσο ξεκινάμε!!!!

όμως μπριχού ξεκινήσουμε προσέχτε τα τακούνια
γιατίς θα τα τσακίσετε τσου γούλους στα καντούνια
γλέπετε είναι άστρωτα κ' άλλα με κοβολάδα
στενά καντούνια γραφικά που βγαίνουν στη Σπιανάδα...
Εις την Σπιανάδα την πλατειά με το ψηλό το Πάλκο
που παίζουνε οι μουσικές και όπερες και τάγκο
Καντούνια, χωματόδρομοι, λασπούρα...Αχ!...τι χάλια!...
μα ποι'ο πολύ μας λείπουνε τσου δρόμους τα φροκάλια
παντού μποτίλιες, μποτσελιά και μπότιδες κομμάτια
τσεργούλια, παγιοτζάτζαλα, τζαγκούλια και κανάτια
και γλέπεις ψαροκόκκαλα που σέρνουνε οι γάτες
μανέστρες και στρατσόχαρτα, τρύπιες παλιοτσαβάτες

Ωχ!...κλίστε τα ομπρελίνια σας μη μπλέξουν οι φουρκάτες
εις τα μπουγαδόσκοινα που κρέμονται μουντάντες
βέστες και σωτοκότολα,παντιέρες και τζιπούνια
του μάστρο-Τζώρτη το βρακί κ' ένα σωρό σκαρτσούνια
μα έτσι που τ' αράδιασα βέρος τέγεια κορφιάτης

θα πείτε εγεννήθηκα και ξέρω τα παλιά της
Τσέρτο σου λέω, βεριτά, δε ζω χωρίς κολέττο
και αν δε κάτσω μια σταλιά σε πάγκο στο Μποσκέτο

Πασέγκιο κάνω καθ' αυγή στην Πιάτσα και στην Πίνια
κ' ακούω αυτόνε που πουλεί φουρκάτες και τσερίνια
Στου κόντε-Νάνε ύστερα κάνω λίγα σουλάτσα
και τότσο για ξεκούρασμα στέκω στα κουρτελάτσα
τηράω τον τηλέγραφο που άσκωσε μπαλόνι
σημάγι που αριβάρησε σε λίγο το παπόρι
που θα σφυρίξει τρεις βολές στο κάστρο μόλις φτάκει
για να βγουν οι βαρκάρηδες το κόσμο του ν' αδειάσει

Απέκια πάω βίζιτα στη τσάτσα μου τη Λούτσια
που μου γιομίζει όβολα την άδεια μου την μπούρσα
ένα σκουτέλι αλιφασκιά που φλερνει στη βαντιέρα
'πο μια γιομάτη κούκουμα π' αχνίζει στη φουγιέρα
Πιέτο -μου λέει- κα θα δεις σε λίγο την υγειά σου
περνάει τα κοψήματα κι αν σε πονεί η κοιγιά σου
Παίρνω ένα σκάνιο ύστερα κ' η τσάτσα μου μπαγκούλι
κ' απ' τον μπότζο γλέπουμε που παίζουνε οι μούλοι
εκεί στη Στράτα-Νοβιτά με πάνινα μπαλόνια
ενώ διαβένουνε ο νερουλάς, καρότσες και λοντόνια

Στέκω και κάνω χάζι μου...κι 'οντας διαβούν κοπέλια
εγώ τα λιγουρεύομαι σα να ταν μποσκοτέλια
και σκούζω να μ' ακούσουνε...φάτε ματάκια ψάρια
με τόσα όπου γλέπετεαφράτα κλιτσινάρια!!!!
Πιαίνει φωτιά η τσάτσα μου που πείραξα κοπέλια
γα να με πει "παλιόμουλο" που θέλω σορντανέλια
τότσο παστρόκια γένεται π' ακού οι φιτουάλλες
και η μπαρούφα πιάνεται τότες τσι σωτοσκάλες
Αρέντα φεύγω τότ' εγώ πμριχού γκραντ κάζο γίνει
και στο ποδάρι ασκωθεί το Βόρτο του Κοκκίνι
Παιρνώ καντούνια κουτουρού και μπαίνω στο Καμπιέλο
και σ' ένα κάρτο ύστερα φτάνω στη Θειά Αγγέλω

Χτυπώ το μπατιδούρο τση που' ναι στη π'ορτα φάτσα
και τότσο πήλιο ύστερα ακούω καδινάτσα
να σέρνεται με σούσουρο κ' αντάρα από μέσα
και να σου στο πορτόνι τση μ' οκυάλια και μπραέσσα
Η θειά Αγγιολλίνα στέκεται ομπρός μου πορβεράτη
χωμένη στη σπαλέτα τση που ναι πολύ λουσάτη
Τζόγια μου - γειά σου- λέει η θειά με τη λιανή φωνή τση
και κάνει κόμπο διπλωτό στο κόρφο το μπουγγί τση

Κάτσε -μου λέει- κι έφτακα να βρω να σε τρατάρω
γιατί ροζόλιο ξέχασα απ' του Αγιού να πάρω
Δεν ήρθα για τρατάρισμα -λέω- στη θειά Αγγέλω
γιατί έχω πεεί απ' την αυγή κοντά ένα μαστέλλο
Ήρθα να δω μην έσκασες εψές με τα φασούλια
κι οι φιτουάλλες άρπαξαν όλα σου τα τσεργούλια
σκατζιές, γαδίνια, βέντουλα, θα κλεγα τρείς βδομάδες
αν έχανα το μπρουστουλί κι όλους τσου νταβάδες

Αυτά τσι είπα κ' έφυγα με όλο μου του τέμπο
και πήγα και αγόρασα στραγάλια, πασατέμπο
αλλά για να μην έχουνε τσι ευθύνες μου οι νότες
παράπονο παράλειψης και οι πορτορεμουντιώτες
Πέρασα αρέντα α στενά και το Πλάτύ Καντούνι
κ' έφτακα στα ψαράδικα εκεί που ταν οι φούρνοι
εδώ λογιώνε μυρωδιές γιομίζουν τα καντούνια
ψάρια ζεστά, βραστά κουκιά και νόστιμα μπουρντούνια
παίρνω τσιγάλες, μάντολλες, μια σκάτουλα ξυλάκια
και να μαι τσι Οβριακής τα στενοακαντουνάκια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Επτάνησα - Ιόνιο - Ionian islands !

Καλώς όρισες Επτανήσιε!

«Σαν πεθάνω εδώ θάρθω με τα μύρια φαντάσματα, άϋπνα μέσα σε άϋλα γνέφια ή σε ασημοβολής μαϊκά συντέφια τάγια της νύχτας να χαρώ μυστήρια Να ιδώ των ξωτικών τα πανηγύρια, των τελωνιών τα θεότρελλα κέφια, του νεραϊδοχορού ν’ακούσω ντέφια και Σειρήνων τραγούδια ή μαρτύρια. Κι άμα στ’αστερινά τους χρυσαμάξια οι άγγελοι φύγουν και ο ήλιος φέξη πίσω ύμνο στην τετραγάλανη μονάξια, πουλί τ’αγριου γιαλού, θα κελαϊδήσω. Τεχνίτρα η πικροθάλασσα παράξια της λαλησιάς μου θα βαστάη το ίσο» Λ. Μαβίλης

Η Μουσική μας!

Οι επισκέπτες μας