Εξαιρετικός ήταν ο Μάιος στο λιμάνι της Κέρκυρας, τουλάχιστον όσον αφορά τις αφίξεις επιβατών από κρουαζιερόπλοια. Περισσότεροι από 35.000 ήταν οι επιπλέον επισκέπτες σε σχέση με το 2009, σημειώνοντας αύξηση κίνησης κατά 30% σχεδόν! Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΚΕ, το Μάιο σημειώθηκε αύξηση κατά 29,79% στον αριθμό των πλοίων, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 23,13%. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε από 47 το Μάιο του 2009 σε 61 το Μάιο του 2010, ενώ για τον αντίστοιχο μήνα ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 67.949 σε 81.200 δηλαδή κατά 15.251 επιβάτες.
Επίσης για το διάστημα από 01/01/2010 – 31/05/2010 ο αριθμός των κρουαζιεροπλοίων ήταν 103 πλοία, ενώ για το αντίστοιχο διάστημα του 2009 ήταν 71 πλοία, ήτοι αύξηση 45,07%. Ενώ ο αριθμός των επιβατών για το ίδιο διάστημα από 94.222 ανήλθε στους 130.632, ήτοι αύξηση 38,64%.
Αλλού, πτώση...
Την ίδια ώρα, στην υπόλοιπη Ελλάδα οι κρουαζιέρες παρουσιάζουν κάμψη το Μάιο. Στη Ρόδο, η πτώση ξεπερνά το 25% σε σχέση με πέρσι, ενώ εκτιμάται ότι και τον Ιούνιο οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων θα είναι λιγότερες.
Επίκειται η άρση του καμποτάζ
Εν τω μεταξύ, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να προχωρήσει η κυβέρνηση στην νομοθέτηση για την άρση του καμποτάζ, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης. Όπως σημείωσε, η απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς δε μπορεί να γίνει χωρίς όρους και κανόνες, ενώ για το κομμάτι της κρουαζιέρας υπογράμμισε ότι θα πρέπει ναυτιλιακοί και τουριστικοί παράγοντες να συνεργαστούν προς όφελος της χώρας. "Η άρση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία πρέπει να είναι επωφελής για την χώρα", είπε χαρακτηριστικά.
Δίνοντας ένα στίγμα του τελικού νομοσχεδίου, περιέγραψε πως παραπέμπει στο αντίστοιχο ισπανικό και ιταλικό μοντέλο, για να συμπληρώσει πως η χώρα μας έχει διμερείς συμφωνίες με τα κράτη που έχουν αναπτυγμένη ναυτιλία. Αν για παράδειγμα, ανέφερε, τα ξένα κρουαζιερόπλοια κάνουν κυκλικό τουρισμό στην Ελλάδα, το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τα ελληνικά, αλλιώς έχουμε να κάνουμε με μονομερή παραχώρηση.
www.corfupress.com Σπύρος Κούρτης
Επίσης για το διάστημα από 01/01/2010 – 31/05/2010 ο αριθμός των κρουαζιεροπλοίων ήταν 103 πλοία, ενώ για το αντίστοιχο διάστημα του 2009 ήταν 71 πλοία, ήτοι αύξηση 45,07%. Ενώ ο αριθμός των επιβατών για το ίδιο διάστημα από 94.222 ανήλθε στους 130.632, ήτοι αύξηση 38,64%.
Αλλού, πτώση...
Την ίδια ώρα, στην υπόλοιπη Ελλάδα οι κρουαζιέρες παρουσιάζουν κάμψη το Μάιο. Στη Ρόδο, η πτώση ξεπερνά το 25% σε σχέση με πέρσι, ενώ εκτιμάται ότι και τον Ιούνιο οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων θα είναι λιγότερες.
Επίκειται η άρση του καμποτάζ
Εν τω μεταξύ, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να προχωρήσει η κυβέρνηση στην νομοθέτηση για την άρση του καμποτάζ, ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης. Όπως σημείωσε, η απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς δε μπορεί να γίνει χωρίς όρους και κανόνες, ενώ για το κομμάτι της κρουαζιέρας υπογράμμισε ότι θα πρέπει ναυτιλιακοί και τουριστικοί παράγοντες να συνεργαστούν προς όφελος της χώρας. "Η άρση του καμποτάζ για τα μη κοινοτικά πλοία πρέπει να είναι επωφελής για την χώρα", είπε χαρακτηριστικά.
Δίνοντας ένα στίγμα του τελικού νομοσχεδίου, περιέγραψε πως παραπέμπει στο αντίστοιχο ισπανικό και ιταλικό μοντέλο, για να συμπληρώσει πως η χώρα μας έχει διμερείς συμφωνίες με τα κράτη που έχουν αναπτυγμένη ναυτιλία. Αν για παράδειγμα, ανέφερε, τα ξένα κρουαζιερόπλοια κάνουν κυκλικό τουρισμό στην Ελλάδα, το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τα ελληνικά, αλλιώς έχουμε να κάνουμε με μονομερή παραχώρηση.
www.corfupress.com Σπύρος Κούρτης